![1. Szerémi-Építész sarok](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/1.-Szeremi-Epitesz-sarok.jpg)
AUTOWALLIS BUDA
BUDAPEST XI.
Tervezés éve: 2021.
Megvalósulás éve: –
Tervező: Paládi-Kovács Ádám DLA, Csontos Györgyi DLA
Munkatársak: Erdélyi Anett, Kulcsár Dávid, Hornperger Arnold
Statika: Szabó Zoltán
Akadálymentesítés: Szabó Henriett
Gépészet: Kauderer Péter
Villamosság: Gali Csaba
Tűzvédelem: Szaladják László
Közlekedés: Pach Dániel
Közművek: Szova Ákos
Környezetvédelem: Kis Balázs Péter
Fotó: Bujnovszky Tamás
A tervezési helyszín a dinamikus fejlődés előtt álló, az egykori ipari területként létező Albertfalva egyik legpotensebb területe. Városépítészeti és közlekedési szempontból kiemelt helyen áll: a nagy forgalmat bonyolító Budafoki és Hunyadi út, valamint az Építész utca által határolt „dupla-saroktelek” a telepítendő funkció szempontjából kiváló reklámértékkel is rendelkező homlokzati felületekkel, valamint a nagy teher- és személyforgalmat is befogadni tudó megközelítési útvonalakkal, pontokkal rendelkezik.
A nagymérvű területigény miatt a telepítési koncepció egyik alapvetése a lehető legkompaktabb épületegyüttes létrehozása, hogy az emiatt felszabaduló terepszinti felületek rendelkezésre állhassanak a szükséges utak, parkolófelületek és a szabályzatokban előírt zöldfelületek számára. Ezt a kívánalmat segíti elő az egymás felé sorolható szintek intenzívebb használata is, ami leginkább az irodatömegben érvényesülhetett.
A kompakt, egybeépített tömeg lehetővé tette, hogy a telek és a kompozíció számára kiemelt irodatömeg többszintes lehessen a mellette elterülő, szükségszerűen és alapvetően földszintes-galériás szalon és szerviz „lepény-tömegei mellett”: az átlag-épületmagasság így teljesül, ugyanakkor egy részével a környék új magasházaival is kommunikál a leendő komplexum.
Az épületkomplexum elemeinek hasonló építészeti fordulatai, egységes és visszafogott megjelenésével (natúr látszóbeton és törtfehér fém-burkolat) kíván elegáns és könnyed, ugyanakkor egyedi „háttere” és vizuális összefogó eszköze lenni a majdani színesen sokféle autóknak és márka-arculatuknak. Mindezek az épületek szerkesztésében ritmusos eltolásokkal „bemozdított” tömegek dinamizmust visznek a homlokzati komponálásába.
![2. Főbejárat Építész u felől](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/2.-Fobejarat-Epitesz-u-felol.jpg)
![3-AUTOWALLIS_ÉPÍTÉSZETI TERVPÁLYÁZAT_TERVLAPOK_PALÁDI-MIXA-kicsi_page-0002](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/12/3-AUTOWALLIS_EPITESZETI-TERVPALYAZAT_TERVLAPOK_PALADI-MIXA-kicsi_page-0002-1-masolat.jpg)
![3-AUTOWALLIS_ÉPÍTÉSZETI TERVPÁLYÁZAT_TERVLAPOK_PALÁDI-MIXA-kicsi_page-0004](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/12/3-AUTOWALLIS_EPITESZETI-TERVPALYAZAT_TERVLAPOK_PALADI-MIXA-kicsi_page-0004-masolat.webp)
![4. Építész u Hunyadi út sarok](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/4.-Epitesz-u-Hunyadi-ut-sarok.jpg)
![5. Szervizcsarnok](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/5.-Szervizcsarnok.jpg)
![6 Szerviz és iroda kapcsolat-II. bejárat felől](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/6-Szerviz-es-iroda-kapcsolat-II.-bejarat-felol.jpg)
![7. Irodaépület a Szerémi útról](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/7.-Irodaepulet-a-Szeremi-utrol.jpg)
![8. Kereszteződés felől](https://paladi.hu/wp-content/uploads/2023/10/8.-Keresztezodes-felol.jpg)