AUTOWALLIS BUDA

BUDAPEST XI.

Tervezés éve: 2021.
Megvalósulás éve:

Tervező: Paládi-Kovács Ádám DLA, Csontos Györgyi DLA
Munkatársak: Erdélyi Anett, Kulcsár Dávid, Hornperger Arnold

Statika: Szabó Zoltán
Akadálymentesítés: Szabó Henriett
Gépészet: Kauderer Péter
Villamosság: Gali Csaba
Tűzvédelem: Szaladják László
Közlekedés: Pach Dániel
Közművek: Szova Ákos
Környezetvédelem: Kis Balázs Péter

Fotó: Bujnovszky Tamás

A tervezési helyszín a dinamikus fejlődés előtt álló, az egykori ipari területként létező Albertfalva egyik legpotensebb területe. Városépítészeti és közlekedési szempontból kiemelt helyen áll: a nagy forgalmat bonyolító Budafoki és Hunyadi út, valamint az Építész utca által határolt „dupla-saroktelek” a telepítendő funkció szempontjából kiváló reklámértékkel is rendelkező homlokzati felületekkel, valamint a nagy teher- és személyforgalmat is befogadni tudó megközelítési útvonalakkal, pontokkal rendelkezik.

A nagymérvű területigény miatt a telepítési koncepció egyik alapvetése a lehető legkompaktabb épületegyüttes létrehozása, hogy az emiatt felszabaduló terepszinti felületek rendelkezésre állhassanak a szükséges utak, parkolófelületek és a szabályzatokban előírt zöldfelületek számára. Ezt a kívánalmat segíti elő az egymás felé sorolható szintek intenzívebb használata is, ami leginkább az irodatömegben érvényesülhetett.

A kompakt, egybeépített tömeg lehetővé tette, hogy a telek és a kompozíció számára kiemelt irodatömeg többszintes lehessen a mellette elterülő, szükségszerűen és alapvetően földszintes-galériás szalon és szerviz „lepény-tömegei mellett”: az átlag-épületmagasság így teljesül, ugyanakkor egy részével a környék új magasházaival is kommunikál a leendő komplexum.

Az épületkomplexum elemeinek hasonló építészeti fordulatai, egységes és visszafogott megjelenésével (natúr látszóbeton és törtfehér fém-burkolat) kíván elegáns és könnyed, ugyanakkor egyedi „háttere” és vizuális összefogó eszköze lenni a majdani színesen sokféle autóknak és márka-arculatuknak. Mindezek az épületek szerkesztésében ritmusos eltolásokkal „bemozdított” tömegek dinamizmust visznek a homlokzati komponálásába.